قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۰۶۰۴

قیمت سکه در بازار چند؟ قیمت سکه بازهم کاهش می یاید؟ احتمال کشیدن ترمز قیمت سکه وجود دارد.افزیش قیمت دلار با قیمت سکه مرتبط است. آیا روند کاهشی قیمت سکه ادامه دارد؟

به گزارش جام جم آنلاین، امروز (۳۰ خرداد ۱۴۰۱) قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۳۵۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۵۰هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۴۲ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۴۲۸ هزار تومان معامله می‌شود.

شما می‌توانید نرخ امروز طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  15.400.000
سکه تمام طرح قدیم  14.350.000
نیم سکه بهار آزادی 8.500.000
ربع سکه بهار آزادی 5.450.000
سکه گرمی  3.050.000
اونس جهانی   هزارو 842 دلار  
طلای ۱۸ عیار  1.428.900

قیمت سکه امروز چند شد؟

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۴۳۳ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

به گزارش تسنیم، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 433 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 14 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 15 میلیون و 550 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 500 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 5 میلیون و 500 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 3 میلیون و 150 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

ترمز قیمت سکه کشیده می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه روز گذشته تحت تاثیر افزایش قیمت دلار رشد قابل توجه ای را ثبت کرد.

فلز زرد رنگ داخلی دیروز با سیگنال صعودی بازار ارز تهران توانست بعد از مدت ها وارد کانال ۱۶ میلیون تومان شد.

طبق اعلام سایت اتحادیه سکه، قیمت این فلز گران بهای داخلی تا ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پیش رفته است.

اما معاملات فردایی نشان می دهد که سکه بازان اندکی از تصمیم‌جدید بازار ساز ترسیده اند و حاضر به خرید سکه با قیمت ۱۶ میلیون تومان نشده اند.

فعالان بازار سکه معتقدند با مصوبه سران قوا که در آن اختیارات ویژه ای به بانک مرکزی داده شده و از طرفی هم نشست دیروز صالح ابادی با صرافان احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد.

با این حال عده ای از معامله گران سکه به تنش های بین ایران ؛ آژانس و غرب اشاره می کردند و انتظار دارند که قیمت اسکناس آمریکایی به مسیر افزایشی ادامه دهد و به تبع آن قیمت سکه رشد را تجربه کند.

با مداخله شدید بازارساز عده ای از معامله گران معتقدند احتمال کشیدن ترمز قیمت سکه وجود دارد، بنابراین سکه بازان تصمیم‌گرفته اند بی گدار به آب نزنند و با احتیاط بیشتری وارد بازار شوند.

قیمت اونس طلا هم تا پله های ابتدایی مرز ۱۸۶۰ دلار پایین آمده است که این امر هم می تواند زمینه ساز برگشت در بازار سکه شود.

پیش‌ بینی قیمت سکه

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه هفته‌ای که گذشت جرو نادرترین هفته‌ها برای بازار ارز، سکه و طلا بوده، از کاهش یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی قیمت سکه در آخرین معاملات پایانی هفته خبر داد که در نتیجه مدیریت بانک مرکزی با ابلاغ اطلاعیه واگذاری ارزهای صادراتی در روز یکشنبه حاصل شد.

به گزارش ایمنا، محمد کشتی‌آرای در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: هفته‌ای که گذشت، از جمله هفته‌های نادر برای قیمت طلا، سکه و ارز بود که بالاترین سطح قیمت‌ها را تجربه کرد، این در حالی است که قیمت جهانی طلا سیر نزولی پیدا کرده بود.

وی افزود: از روز یکشنبه (۲۲ خرداد) به دنبال انتشار و ابلاغ اطلاعیه بانک مرکزی در رابطه با واگذاری ارزهای صادراتی توسط صرافی‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی سبب شد نرخ ارز که به شدت روند صعودی به خود گرفته بود با کاهش همراه شود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: دلار که تا کانال ۳۳ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود، پس از اطلاعیه بانک مرکزی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مجدداً با روند کاهشی همراه شد.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس در مجموع و به‌طور کلی در این هفته، سیر نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا وجود داشت؛ به طوری که در آخرین معاملات روز پنجشنبه، هر قطعه سکه طرح قدیم، هفته را با ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به پایان رساند و ۷۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی را تجربه کرد. سکه طرح جدید نیز که تا ۱۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بالا رفته بود، روز گذشته در آخرین معاملات به ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید که حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان نسبت به اوج خود و ۷۰۰ هزار تومان به نسبت ابتدای هفته کاهش قیمت داشته است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: نیم سکه در آخرین معاملات روز پنجشنبه هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد که نسبت به ابتدای هفته ۶۵۰ هزار تومان کاهش داشت. ربع سکه در پایان هفته پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به ابتدای هفته ۴۵۰ هزار تومان ارزان‌تر بود و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز بدون تغییر، در آخرین معاملات سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید. روز گذشته قیمت هر اونس طلای جهانی ۱۸۳۲ دلار بود که به طور متوسط ۳۹ دلار به نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشته است.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین قیمت طلا در بازار گفت: قیمت هر مثقال طلا آب شده با ۲۸۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات روز گذشته به شش میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۸۵ هزار تومان کاهش به ازای هر گرم در پایان هفته یک میلیون و ۴۲۴ هزار تومان دادوستد شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: حباب سکه نیز در آخرین معاملات هفته، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود. این در حالیست که در اواسط هفته با توجه به افزایش قیمت‌ها، حباب سکه تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود. در مجموع می‌توان گفت اقدام به‌موقع بانک مرکزی و کنترل نرخ ارز سبب شد که روند صعودی نرخ ارز و قیمت سکه و طلا متوقف و کاهشی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها